Изпратено до Вас от Комитата чрез Google Читалня:
в много фирми вече започва да става ясно, че е нужен човек, който да се занимава с онлайн нещата – от корпоративния сайт, до фейсбук страничката и всичко наоколо. в едни случаи с това се нагърбва секретарката, модерно наречена офис-мениджър. в други – ПРът, маркетинг човекът мигрира и поема и тези задачи.
да. постепено комуникацията и работата на специалистите по комуникации (ПР, ЧР, маркетинг) става все повече и повече свързана с онлайн комуникацията.
ако се оглеждате за подобен специалисти при вас, ето няколко съвета от мен:
- има ли си човекът блог, имал ли си е, хвърлете едно око на блога му ако има такъв, ценно инфо за погледа, подхода, грамотността му и т.н.;
- доколко и по какъв начин е активен този човек в социалните мрежи, кои подобни използва, с колко контакта е там; трябва ви активен човек, който в същото време познава мярата; разгледайте снимките му, постовете, коментарите и ще научите много повече за този човек, от CV-то му;
- допринасял ли е за Wikipedia – ако да, лесно ще го идентифицирате, ако се е подписвал с името си, а в допълнение му поставете голям плюс;
- малките детайли, като например мейл адрес (sexy_boy_88@yahoo.com категорично не е добра референция), профилна снимка (с цигара, с бутилка уиски, под маса, върху маса могат да предизвикат скептицизъм), коментари (особено срещу предходни работодатели) също издават много.
всичко описано по-горе, може да се обобщи с термина "дигитална следа". всеки от нас оставя такава, дори да няма собствен профил във фейсбук. замислете се за своята. и непременно проучете тази на човека, на когото ще поверите корпоративната си онлайн комуникация. има добри search tools, които са на помощ.
Какво можете да направите оттук:
- Абонирайте се за Justine Toms' blog с помощта на Google Читалня
- Започнете да използвате Google Читалня, за да сте в крак с новостите от всички ваши любими сайтове
Няма коментари:
Публикуване на коментар