четвъртък, 3 ноември 2011 г.

човекът, който отговаря за онлайн във фирмата

Браво, Жустин!

 
 

Изпратено до Вас от Комитата чрез Google Читалня:

 
 

чрез Justine Toms' blog от Justine на 11-11-2

в много фирми вече започва да става ясно, че е нужен човек, който да се занимава с онлайн нещата – от корпоративния сайт, до фейсбук страничката и всичко наоколо. в едни случаи с това се нагърбва секретарката, модерно наречена офис-мениджър. в други – ПРът, маркетинг човекът мигрира и поема и тези задачи.

да. постепено комуникацията и работата на специалистите по комуникации (ПР, ЧР, маркетинг) става все повече и повече свързана с онлайн комуникацията.

ако се оглеждате за подобен специалисти при вас, ето няколко съвета от мен:

- има ли си човекът блог, имал ли си е, хвърлете едно око на блога му ако има такъв, ценно инфо за погледа, подхода, грамотността му и т.н.;

- доколко и по какъв начин е активен този човек в социалните мрежи, кои подобни използва, с колко контакта е там; трябва ви активен човек, който в същото време познава мярата; разгледайте снимките му, постовете, коментарите и ще научите много повече за този човек, от CV-то му;

- допринасял ли е за Wikipedia – ако да, лесно ще го идентифицирате, ако се е подписвал с името си, а в допълнение му поставете голям плюс;

- малките детайли, като например мейл адрес (sexy_boy_88@yahoo.com категорично не е добра референция), профилна снимка (с цигара, с бутилка уиски, под маса, върху маса могат да предизвикат скептицизъм), коментари (особено срещу предходни работодатели) също издават много.

всичко описано по-горе, може да се обобщи с термина "дигитална следа". всеки от нас оставя такава, дори да няма собствен профил във фейсбук. замислете се за своята. и непременно проучете тази на човека, на когото ще поверите корпоративната си онлайн комуникация. има добри search tools, които са на помощ.


 
 

Какво можете да направите оттук:

 
 

Няма коментари: